håtetepekolonskråstregskråstreg:
Næsten alle computeraviser tæller dag for dag ned til år 2000.
Katastrofen lurer lige om hjørnet. På denne redaktions bagside, håtetepekolonskråstregskråstreg,
vil vi gerne tage fat på det kreative år 2000-problem.
Slår man op på nettelefonbogen www.909.dk
finder man hele 137 danske virksomheder som har 2000 som en del af navnet. Næsten alle
disse virksomheder står overfor en vanskelig udfordring inden år 2000: hvad skal de
kalde sig fremover.
Vi har spurgt nogle enkelte virksomheder om, hvordan de har løst den
vanskelige problemstilling. Her er nogle bud på en løsning:
Sundhed år 2000. Verdenssundhedsorganisationen WHO har allerede opgivet ambitionen om verdens sundhed år
2000. I stedet har man omdøbt kampagnen til Health 21 eller på dansk Sundhed
21. Der er således 100 år mere til at nå målet. Vi ønsker held og lykke med
arbejdet.
Kulturbro 2000. Det store
regionale dansk-svenske kultursamarbejde har mindre end et år efter den formelle opstart
erkendt navneproblemet. Så sent som i oktober har bestyrelsen for fonden drøftet
problemet. Man er ikke nået til nogen konklusion og vil derfor drøfte problemet igen.
Blandt ideerne er BRO, som skulle betyde Biannual Regional Oresund. Vi spørger blot: hvad
med kulturen - BROC?
Internetudbyderen UNI2 markedsfører et
produkt kaldet Internet Service 2000. Men UNI2 er endnu ikke nået frem til at diskutere
mulige ændringer i produktet.
Fonakædens stolthed på Strøget i
København, Fona 2000 vil ikke skifte navn. Tallet 2000 i navnet står for
forretningens størrelse målt i kvadratmeter, siger man. Vi tvivler på at denne
konklusion holder til årsskiftet 1999/2000. Måske udvider man med yderligere 1000 m2?
Søndag Aften
1198
Må gerne kopieres eller citeres med angivelse af Søndag Aften som
kilde.
[Næste artikel]